Podstrona: Ruszyła Szkoła Młodych Fizyków i Szkoła Młodych Informatyków / POLITECHNIKA RZESZOWSKA im. Ignacego Łukasiewicza

Ruszyła Szkoła Młodych Fizyków i Szkoła Młodych Informatyków

2018-11-20
kategoria: Wydarzenia
Ruszyła Szkoła Młodych Fizyków i Szkoła Młodych Informatyków

W minioną sobotę 17 listopada 2018 r. odbyły się pierwsze zajęcia Szkoły Młodych Fizyków i Szkoły Młodych Informatyków. Zajęcia prowadzone są w ramach programu Politechnika Młodego Odkrywcy 2018/2019 realizowanego przez naszą uczelnię.

Szkoła Młodych Fizyków na Wydziale Matematyki i Fizyki Stosowanej skierowana jest dla osób chcących poszerzać wiedzę z zakresu nauk matematyczno-przyrodniczych. Pierwsze zajęcia odbyły się w pracowni Experymentarium 3Z.
- Celem warsztatów jest realizacja zajęć dydaktycznych w interesującej formie, z wykorzystaniem unikalnych rekwizytów dotyczących zagadnień popularno-naukowych z zakresu zamiany energii elektrycznej na mechaniczną. Uczniowie zbudują model generatora (prądnicy), z którym mogą pracować maszyny elektryczne – mówi dr inż. Paweł Dymora, kierownik projektu.

Zajęcia Szkoły Młodych Informatyków, realizowane przez Wydział Elektrotechniki i Informatyki, skierowane są do uczniów pragnących poszerzyć wiedzę i rozwinąć swoje zainteresowania w dziedzinie informatyki oraz automatyki i robotyki. Uczniowie szkół podstawowych województwa podkarpackiego mieli możliwość uczestniczenia w specjalnie przygotowanych zajęciach i warsztatach m.in. sieci komputerowych, podstaw robotyki, bezpieczeństwa i kryptografii oraz podstaw programowania kryptografii.

Przeprowadzone warsztaty spotkały się z wielki entuzjazmem i zaangażowaniem młodych odkrywców, które są dobrym prognostykiem dla kolejnych zajęć, które odbędą się już niebawem. 

Powrót do listy aktualności

Nasze serwisy używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Więcej informacji odnośnie plików cookies.

Akceptuję